جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست ادعای رسانه صهیونیستی: هواپیمای رئیس موساد در ریاض به زمین نشست موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند
سرخط خبرها

انتخابات ریاست‌جمهوری و مسئله فراوانی نامزد‌ها | ۱۴۰۰ مانند انتخابات ۱۳۹۲ است؟

  • کد خبر: ۶۰۸۴۳
  • ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
انتخابات ریاست‌جمهوری و مسئله فراوانی نامزد‌ها | ۱۴۰۰ مانند انتخابات ۱۳۹۲ است؟
اگر اوضاع بدین‌گونه پیش رود و شورای نگهبان نیز نظری بسیط در رابطه با بررسی صلاحیت نامزد‌های انتخاباتی داشته باشد، در انتخابات پیش رو با تعدد نامزد‌ها روبه‌رو خواهیم شد. همین مسئله سبب شده است تا چهره‌های سیاسی مختلف به این وضعیت موضع‌گیری کنند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در پیش است و با نزدیک‌شدن به روز موعود، از هر کناری نام نامزدی به گوش می‌رسد. برخی حتی باوجود اصرار بخش‌های درخور توجهی از جامعه و حمایت گروه‌های سیاسی، تاکنون رغبتی به حضور در انتخابات ۱۴۰۰ نشان نداده‌اند و برخی دیگر بی‌آنکه دعوتی از آن‌ها صورت گیرد، خود برای نامزدی در انتخابات، از پیش اعلام آمادگی و این موضوع را رسانه‌ای کرده‌اند. اگر اوضاع بدین‌گونه پیش رود و شورای نگهبان نیز نظری بسیط در رابطه با بررسی صلاحیت نامزد‌های انتخاباتی داشته باشد، در انتخابات پیش رو با تعدد نامزد‌ها روبه‌رو خواهیم شد. همین مسئله سبب شده است تا چهره‌های سیاسی مختلف به این وضعیت موضع‌گیری کنند. در ادامه آخرین اظهار نظرات در این زمینه را مرور خواهیم کرد.


هرکس از خانه قهر می‌کند، نامزد ریاست‌جمهوری می‌شود

صادق خرازی، دبیرکل حزب ندای ایرانیان، در گفتگو با ایسنا درباره نبود نظام حزب در ایران و آسیب‌های این فقدان در انتخابات گفت: در نظام‌هایی که دموکراسی نهادینه شده است، احزاب بر اساس مؤلفه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و هنری افراد را بررسی و از آن‌ها سؤال می‌کنند و کسی که بیشترین نمره را در این حوزه‌ها به‌دست آورد، به‌عنوان نامزد در انتخابات معرفی می‌کنند، اما در ایران هرکسی از خانه قهر می‌کند، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری و اتفاقا رئیس‌جمهور هم می‌شود.


تکثر نامزد‌ها به نفع اصلاح‌طلبان نیست

علی صوفی، دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات، در گفتگو با برنا درباره انتخابات ۱۴۰۰ و وضعیت اصلاح‌طلبان در این‌باره گفت: تکلیف برای انتخابات آینده روشن است. انتخابات ما تا اینجا ۲ وضعیت داشته است؛ یا از ابتدا یک نامزد شاخص وجود داشت، مثل دوره‌هایی که رهبر معظم انقلاب یا آقای هاشمی‌رفسنجانی نامزد بودند، یا زمانی که در سال۷۵ رئیس دولت اصلاحات نامزد شد. در آن دوره تک‌نامزدی بود و معلوم بود که همه می‌روند و پشت سر این افراد قرار می‌گیرند، ولی از سال۸۴ ما با تکثر نامزد‌ها روبه‌رو بودیم و این وضعیت تا اینجا تغییر نکرده است. امروز ما وارد مرحله‌ای از انتخابات ریاست‌جمهوری شده‌ایم که شبیه به سال۹۲ است و تکثر نامزد داریم و، چون نمی‌توان چهره شاخصی را بین این افراد شناسایی کرد، تکثر نامزد‌ها به نفع اصلاح‌طلبان نیست. اگر باز هم با تکثر نامزد روبه‌رو باشیم، میزان اقبال عمومی مردم کم خواهد بود. امروز وضعیت اصلاح‌طلبان در بین مردم مانند سال‌های ۹۲ و ۹۶ نیست.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->